גלעד לחללי הנח"ל - דף חלל

סיפור החיים של טוראי רון גטובסקי ג'יי

97843

ג'טובסקי (ג'יי), רון (רונלד)

בן שמחה (סטפן) ומרגלית (מרגוט). נולד ביום ז' בחשון תשי"ז (12.10.1956) בארצות-הברית. למד בבית-ספר תיכון בניו-יורק וסיים את לימודיו במילווקי. היה חבר בתנועת ה'בונים'. על נעוריו מספרת גינה גלי: "כאשר פגשתי ברון לראשונה, היה ילד קטן, כבן-עשר, יפהפה, שחום ומתולתל-שער. כל הבנות בשכבת 'עמלים' באותו מחנה-קיץ אהבו אותו. כל-עת שצפיתי בו, היה עסוק. תמיד מלא מרץ ופעילות ותמיד מוקף ידידים ומעריצות..."

רון התחיל את לימודיו באוניברסיטה ועבד למחייתו כמכונאי- רכב. לאחר שסיים שנת-לימודים בא ארצה, ביום 24.9.1974, עם קבוצת ה'וורקשופ' ועבד בכותנה, בקיבוץ מעין-ברוך. בגמר שנת ה'וורקשופ' נשאר במשק לפרק-זמן נוסף, עד נובמבר 1976. במאי 1977 חזר למשק כדי להיקלט בו וביולי נתקבל כמועמד לחברות. הוא היה פעיל ומקובל בחברה. רון התבלט בכישרונותיו האמנותיים: בנגינה בכינור, בביום הצגות, בהכנת תפאורות בהצגות-פנטומימה ועוד. הוא עשה רבות בארגון ובביצוע של מופעים תרבותיים באירועים שונים בחיי הקיבוץ.

רון גויס לצה"ל בסוף ינואר 1978 והוצב לנח"ל. הוא עבר אימון-בסיסי ארוך ולאחר-מכן הוצב לגדוד, לפעילות מבצעית.

ביום י"ז בכסלו תשל"ה (17.12.1978), בעת שירות-מילואים פעיל סמוך לגבול לבנון, נפל רון בעת מילוי תפקידו. הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין הצבאי שבקרית-שאול. השאיר אחריו הורים, שני אחים ואחות.

במכתב-תנחומים להורים השכולים כתב מפקדו: "רון הצטיין במשמעת עצמית גבוהה ובמילוי כל משימה שהוטלה עליו. עלייתו לארץ ושירותו בצה"ל היו דוגמא ומופת לאהבת הארץ ולרצון לתרום להגנתה".

קיבוץ מעין-ברוך הוציא לאור חוברת לזכרו בשם 'רון'.

מגירת החלל באתר האנדרטה

באתר האנדרטה להנצחת חללי הנח"ל קיים חדר הנצחה ובו מוקדשת לכל חלל מגירה.

לתוך מגירה זו יכול כל מבקר באנדרטה לרשום או להשאיר מזכרת לזיכרו.

גלריית תמונות

מקום זה מיועד לתמונות שהמשפחה והחברים יעבירו לאתר העמותה

חברים ומשפחה מספרים

העלאת חומרים דיגיטלים מטעם המשפחה והחברים מתבצע דרך צור קשר

דילוג לתוכן