הנח"ל החרדי (נצח יהודה)

הנח"ל החרדי (נצח יהודה)
הנח"ל (נוער חלוצי לוחם) החרדי הוא מסלול שמשלב שירות צבאי בחטיבת הנח"ל עם שירות בעיר פיתוח או בקיבוץ במסגרת גרעיני נח"ל. המסלול הוקם במיוחד כדי לאפשר לבני-נוער חרדים שמשתייכים להסדר "תורתו אומנותו" ואינם לומדים בישיבות, להתגייס לשירות קרבי בצה"ל בתנאים שיאפשרו להם לשמור על אורח החיים הרגיל שלהם: מסגרת יומית מסודרת לתפילות, שיעורי קודש מפי רבנים, מזון כשר למהדרין וכדומה. נשים לא תמצאו שם – הן לא חלק מצוות המדריכים ולמעשה אסור להן להיכנס למקום השירות.Netzach-1
הנח"ל החרדי נקרא גם גדוד נצח יהודה (גדוד 97), שהוקם על ידי צה"ל בשיתוף עם רבנים. גזרת הפעולה של הגדוד היא בקעת הירדן וגב ההר, ושם ככל הנראה ישרת מי שיצטרף אליו. ארגונית, הגדוד שייך לאגד 900, "גדודי התשעים", (כומתה שחורה בדרך כלל), אבל מתגייסי הנח"ל החרדי יוכלו להתגאות בכומתה ירוקה.
בפועל, מיעוט קטן מגיע לגדוד, וממלאים אותו בעיקר בני נוער הגבעות וחרדים לאומיים שמעוניינים בתנאי ההפרדה מבנות ובכשרות המוקפדת.

Netzach-2

מסלולי הגרעינים בנח"ל החרדי: תחילת מסלול ההכשרה זהה, פחות או יותר, למסלולי האימונים של שאר יחידות החי"ר, תוך התחשבות מיוחדת באוכלוסיה החרדית ובתנאיה. ההבדל היחיד הוא שלאחר שנתיים של שירות פעיל וקרבי, שכולל הסמכה ללוחם חי"ר, תעסוקה מבצעית ואימונים, יוצאים חיילי הגדוד לשנת לימודים שכוללת השלמת לימודי בגרות כהכנה לחיים האזרחיים, לימודי תורה, או רכישת מקצוע והתנדבות בקהילה.

סך הכל משך השירות לבנים הוא כ-40 חודשים.

Oracle 1z0-338 practice test increases your career options some companies and employment sectors only hire www.dissertationauthors.com/ oracle certified professionals

דילוג לתוכן