טקס ההתייחדות עם זכר חללי הנח"ל 2018

טקס ההתייחדות השנתי לזכר חללי חטיבת 'הנח"ל'

דובר צה"ל מוסר כי היום (ד'), ב' בסיון התשע"ח, 16 במאי 2018, נערך טקס ההתייחדות השנתי לזכר חללי חטיבת 'הנח"ל' באתר ההנצחה בפרדס חנה. הטקס התקיים במעמד סגן ראש המטה הכללי, האלוף אביב כוכבי, מפקד פיקוד הדרום, אלוף אייל זמיר, מפקד עוצבת "הפלדה", תת-אלוף עודד בסיוק, מפקד חטיבת 'הנח"ל', אלוף-משנה דן גולדפוס, מפקדי החטיבה בעבר, המשפחות השכולות, קציני החטיבה וחייליה. מאז הקמתה לפני שלושים ושש שנים, לקחה חטיבת 'הנח"ל' חלק משמעותי במלחמות ישראל, בהגנה על העורף, בשמירה על ביטחון האזרחים ובסיכול פעולות טרור באופן יום-יומי. מקום המדינה ועד היום, שכל פיקוד 'הנח"ל', שלימים הפך לחטיבת 'הנח"ל', 740 חללים אשר מסרו נפשם תוך הגנה על גבולות המדינה ושמירה על ביטחון אזרחיה במלחמות ישראל ובמבצעים השונים.

מדברי סגן ראש המטה הכללי, האלוף אביב כוכבי: "לפני כחודש ציינה מדינת ישראל 70 שנות עצמאות. 70 שנים של הגשמת החזון הציוני, של בניין הארץ ופיתוחה, 70 שנים של הגנה על הבית, על המולדת. חטיבת הנח"ל מהווה, אולי יותר מכל, סמל לשילוב המיוחד שבין משימת ההגנה למשימה החלוצית של יישוב ופיתוח הארץ, אותו שילוב המגולם בסמל החטיבה השוזר את המגל והחרב יחדיו. רוחה של החטיבה שואבת ממורשת ארוכת שנים, רוח שפיעמה בקרב מפקדי החטיבה וחייליה בכל מערכות ישראל, במבצעים השונים ובפעילות הביטחון השוטף לאורך הגבולות. רוח של דבקות במשימה ללא פשרות, של רעות ואחוות לוחמים, רוח של אהבת העם והארץ. זוהי הרוח המפעמת בקרב חיילי החטיבה ומפקדי החטיבה גם כיום, בעודם עומדים על המשמר באזור יהודה ושומרון, ברצועת עזה ובגבול הצפון. זוהי הרוח שפיעמה בקרב כל אחד ואחת מיקיריכם עת יצאו לביצוע משימתם, שממנה לא שבו. משפחות יקרות, אתן אינכן זקוקות לטקס המיוחד הזה כדי לזכור את יקיריכן. אתן נושאות אותם בליבכם בכל יום ובכל רגע, ואיתם את הזיכרונות המציפים יגון שאין עמוק, צורב וקשה ממנו. אנו זקוקים לטקס, אנו זקוקים לו מתוך תחושה עמוקה של מחויבות לנופלים, מחויבות להקרבה ומחויבות לזיכרון. אנו זקוקים לו, כי הוא מפגיש אותנו אתכם, וכשאנו רואים אתכם מתנהלים בגבורה ובאצילות שאין למעלה מהן, המחוג מורה לנו ולעם ישראל כולו מהן המידות, הערכים הנכונים והמצפן עבור עם חפץ חיים. אתגר הביטחון נותר בעינו לאורך השנים, אך המציאות משתנה בקצב מסחרר. היעדר משילות בגבולות, כאוס וחוסר יציבות נמצאים על סיפה של מדינת ישראל מצפון ומדרום, ומולם אנו נערכים בנחישות ויצירת מענה רלוונטי ויצירתי. על כך אנו שוקדים- על שכלול ופיתוח תוכניות שיסכלו את מזימות האויב, ויביאו להכרעתו הברורה והמובהקת ביום פקודה. יש לנו צבא חזק, מאומן, ומצויד, וחשוב מהכל עם כח אדם מעולה. זהו צבא הניצב כחיץ בימים אלה בגבול הדרום, מונע פיגועים על בסיס שבועי במרכז ומסכל את יכולות האויב בצפון. זהו צבא המונע מאמונה בצדקת הדרך השואב חלק גדול מכוחו ממורשת העבר, אך מחויב ליצירת עתיד בטוח וטוב יותר עבור עם ישראל. זהו צבא הזוכר את ייעודו, את עברו, את נופליו, ומתייצב למשימה בסיפוק ובגאווה".

מדברי מפקד חטיבת הנח"ל, אלוף-משנה דן גולדפוס: " השנה אנו חוגגים 70 למדינת ישראל 70 למדינת ישראל, 70 שנה של תקומה, בניה, שגשוג והגשמה. זאת לצד 70 שנה של שכול, עצב ואובדן. זכות קיומנו, הגשמתנו כאן, בזכות אלה שאינם, אלו שהאמינו שהם האחראים הישירים לחיים בארץ, לבניה ולשגשוג. הם אלה שהתנדבו לשרת, התנדבו לתת, התנדבו לקחת חלק בנטל קיומנו. יקיריכם, הבנים והבנות, אחינו ואחיותינו לנשק ולשירות הם אלו שאפשרו ומאפשרים לנו לעמוד כאן היום חזקים וגאים. שוב כבכל שנה אנו מתכנסים כאן באנדרטה לזכר חללי הנח"ל לזכור ולכבד את אלו שאינם. אין מילים שיכולות לתאר את עומק הצער והכאב שאני מרגיש באובדן חיילי ואין מילים שיכולות לתאר את גודל האובדן שלכן, המשפחות. אוכל לומר בוודאות שכאשר אני עומד כאן ומסתכלת עליכן, המשפחות, לבי מתמלא בכאב וגאווה. אנו מחויבים להמשיך קדימה, להרים את הדגל בדורנו ולהיות מגיני הארץ. חטיבת הנח"ל, לוחמיה וחייליה, מרכיבים ראש ביום זה לזכר נופליה ב-70 שנות קיום הנח"ל – הפקידו והחטיבה. יהי זכר הבנים והבנות ברוך".

עד כאן דבר דובר צה"ל.

נציגת המשפחות השכולות היתה הגברת לבנה קוקיא, שבנה רון יצחק קוקיא ז"ל , לוחם בחטיבת הנח"ל  נרצח ע"י מחבל בעיר ערד ב 30.11.2017.  לבנה שיתפה את הקהל ברגשותיה עם הצטרפותה המצערת למשפחת השכול וסיפרה על כאב המשפחה ודרך ההתמודדות עם השכול, יחד עם המפקדים בחטיבה.

יו"ר העמותה להנצחת זכר חללי הנח"ל, אל"מ (מיל) רענן שריר סיפר שהעמותה תקים בקרוב באתר האנדרטה מבנה מוזיאלי להנצחת מורשת הנח"ל וחייליו.

באתר נחנכה מערכת מידע חדשה בתוך אתר האינטרנט של העמותה, שבה לראשונה מוצגים פרטי הנופל, יחד עם החומרים שהונחו במשך השנים במגירות האישיות בחדר ההנצחה – תמונות, דפים, חוברות וספרי הנצחה . עתה חומרים אלה נגישים לקהל הרחב דרך האינטרנט כאשר מחפשים את שם החלל. בקרוב תתאפשר העלאת חומרים דיגיטלים ע"י המשפחה והחברים, שיוצגו בדף החלל.

תמונות מהטקס

Sell ComparePowered by flickr embed.
One interesting feature of the site is buy essay online cheap the availability of widgets for automated screencasting from within wordpress and some other tools

דילוג לתוכן