טקס התייחדות לזכר חללי הנח"ל 2017

טקס ההתייחדות השנתי עם חללי הנח"ל במערכות ישראל, התקיים באנדרטה לזכר חללי הנח"ל בפרדס חנה – כרכור , בתאריך 17.5.2017.

הודעת דובר צה"ל

טקס ההתייחדות השנתי לזכר חללי חטיבת 'הנח"ל'

דובר צה"ל מוסר כי היום (ד'), כ"א באייר התשע"ז, 17 במאי 2017, נערך טקס ההתייחדות השנתי לזכר חללי חטיבת 'הנח"ל' באתר ההנצחה בפרדס חנה.הטקס התקיים במעמד ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט, מפקד פיקוד הדרום, אלוף אייל זמיר, מפקד פיקוד המרכז, אלוף רוני נומה, מפקד עוצבת "הפלדה", תת-אלוף אמיר אבולעפיה, מפקד חטיבת 'הנח"ל', אלוף-משנה דן גולדפוס, מפקדי החטיבה בעבר, המשפחות השכולות, קציני החטיבה וחייליה.

מאז הקמתה לפני שלושים וחמש שנים, לקחה חטיבת 'הנח"ל' חלק משמעותי במלחמות ישראל, בהגנה על העורף, בשמירה על ביטחון האזרחים ובסיכול פעולות טרור באופן יום-יומי.

מקום המדינה ועד היום, שכל פיקוד 'הנח"ל', שלימים הפך לחטיבת 'הנח"ל', 738 חללים אשר מסרו נפשם תוך הגנה על גבולות המדינה ושמירה על ביטחון אזרחיה במלחמות ישראל ובמבצעים השונים.

מדברי ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט: "הנוער החלוצי הלוחם, שהוקם ב-1949, היה תמצית החזון הציוני של תקומת ישראל בארצו. בידם האחת חרשו חלוצי הנח"ל את אדמת הארץ, סללו את רחובותיה והקימו קיבוצים שהיו הבסיס למדינת ישראל המתהווה; ובידם האחרת אחזו הלוחמיםשק ולחמו בנחישות חסרת פשרות למען המדינה הצעירה ואנשיה. זוהי רוחה של חטיבת  הנח"ל, אותה הרוח שפיעמה בקרב חללי החטיבה עד יומם האחרון.
שבנו לכאן היום כדי לזכור ולהיזכר ביקירכם שנפלו ולשלוח יד אחים מחבקת. נוסיף לשאת את זכרם עימנו בכל אשר נלך, להנציח את  מורשתם ולהנחיל אותה לדורות הבאים של חטיבתהנח"ל.
לאורך השנים שחלפו שדה הקרב התפתח ועימו התווספו איומים בין גבולותינו ומעבר להם. דבר אחד נותר כשהיה – דמותו ורוחו של  הלוחם הישראלי היא שעומדת בבסיס יכולתנו להגן ולנצח. פעם אחר פעם מתייצבים לוחמי חטיבת הנח"ללצד שאר כוחותינו בקו  האש, פועלים במקצועיות, בנחישות ובאחריות.
יהי זכר הנופלים ברוך".

מדברי מפקד חטיבת הנח"ל , אלוף-משנה דן גולדפוס: "בערב התייחדות זה אנו זוכרים את בני משפחותיכם משפחות יקרות, חברינו וחברותינו שאינם איתנו.
אנו מספרים את סיפוריהם, את גבורתם, את עשייתם ועוצמת רוחם. דרך משעול חייהם אנו למדים על דרכם, אנו למדים על דרכינו,  אנו לומדים את דרך חטיבתהנח"ל. אותה הדרך שמביאה בימים אלה את החטיבה להגן על גבולה הדרומי של המדינה, ברצועת עזה, ולהתכונן למשימות שאליה תידרש בכל זירה ובכל זמן".

גלרית תמונות מהטקס, שצולמו ע"י תא"ל (מיל) ירמי אולמרט

Powered by flickr embed.
Below is a short tutorial on how to create an account for dropbox watch here and begin uploading your data

דילוג לתוכן