סיום מסלול גדוד – 50 – תל סאקי, 14.6.2017

 

גדוד 50 של חטיבת הנח"ל ערך את טקס סיום המסלול של לוחמיו בתל סאקי ברמת הגולן, לרגל 50 שנה למלחמת ששת הימים.

תל סאקי הינו אתר חשוב במורשת הקרב של גדוד 50 הנח"לאי , שהיה אז גדוד שנמנה על חטיבת הצנחנים הסדירה, כאשר הותקף ע"י הסורים בתחילת מלחמת יום הכיפורים ב-1973. הגדוד הגן בחירוף נפש על המקום וסבל אבידות רבות, עד להגעת הכוח העיקרי שחילץ את חיילי התל.

קישור לסיפור הקרב – לחצו כאן

בטקס השתתף נציג העמותה להנצחת חללי הנח"ל , אבי שקד, שהיה לוחם ומפקד שנים רבות בגדוד 50. הנה דבריו:

לוחמים, מפקדים ואורחים יקרים,

השנה ישנם מספר אירועים בסימן 50 אך בראש ובראשונה אנחנו כאן בסימן "גדוד 50".

גדוד 50 היה ביתי וכל עולמי במשך שנים רבות ויישאר לעד חלק ממני. חברים יקרים אני באמת מתרגש עבר כבר דור וחצי מאז עזבתי את הגדוד למרות שהייתי בתקופה אחרת, הכל אותו דבר. את החוויות בגדוד לא צריך לזכור, כי פשוט אי אפשר לשכוח!

גדוד 50 הם אותם האירועים, אותם הערכים, אותם האימונים והחזקת הקווים ההשקעה העצומה והנתינה האין סופית. החיבור המדהים בין חיילים למפקדים, בין קצינים לנגדים ובין מפקדה למנהלה ובין מג״ד לחפ״ש משפחת לוחמים אחת, גדולה וענקית שכולנו בניה.

רבותי

היום, כאן, ברגע זה, נעשית היסטוריה!

התל הזה חזר לגדוד והגדוד חזר לתל

התל המושקה הזה ממי התהום שבאזור, מותיר את הצמחייה בו ירוקה רוב ימות השנה. התל הבזלתי הזה עם ירוקת העד הזו שמציינת אתכם בוגרים יקרים. אתם קשוחים וחזקים כבזלת אך רכים, אנושיים, חלוצים ואוהבי חיים בדיוק כמו הירוק שבטבע והירוק שבדגל הנח״ל.

התל הזה ספג אש ארטילרית סורית כבדה ביותר כאן התבצרו, הצטופפו וכותרו הצנחנים והשיריונאים שניסו להיחלץ שוב ושוב אך עם  הרבה תושיה, אומץ, מזל ויצירתיות שרדו כאן הלוחמים , עד שהגיע ייה המג״ד וחילץ את הלכודים. היו גם שלא שרדו, היו רבים  – שנהרגו כאן בקרב על התל הזה נפלו לה' חיילים ולהם אומר אתם שהשארתם אחריכם הורים ואחים שכולים

ולא הספקתם להשאיר אישה וילדים מסתכלים עלינו מלמעלה ומלמטה בוחנים את הנעשה כאן בארץ ובחברה את אלה השואלים למה? והאם היה כדאי? אתם, לעולם לא חשבתם על השאלה הזו אתם לעולם לא עצרתם ולא אמרתם די!

  אתם הסתערתם, אתם נלחמתם חרפתם את נפשכם ובסוף נהרגתם! ידעתם כל הזמן שקיים סיכון ויכול להתרחש כל רגע אסון אך למי בכלל יש זמן לחשוב ולהרהר ובטח ובטח לא לערער על השלמות הזו, על הדבקות במטרה על מסירות ומסירת הנפש אנחנו עדים אנחנו חסרים אתכם אחים יקרים נזכור אתכם לנצח נצחים ולכם אנו מצדיעים!

לוחמים יקרים,

קיימנו המון מפגשי בוגרים של הגדוד במהלך השנים. הגדוד הזה העניק ומעניק למדינה את הטובים שבאזרחים – בוגרי הגדוד מהווים עמוד שידרה בעם ובקהילה, באוניברסטאות ובתחומי הרפואה והמדע בעמדות מפתח ובצמתי החלטות גורליות של העם , המדינה והחברה.  דעו לכם כי נפל בחלקכם להיות הטובים ביותר בגדוד הטוב ביותר ועכשיו כאן, גם במקום הטוב ביותר!

חברים דעו לכם כי:

"אחרי גדוד 50, שום דבר לא קשה בחיים! "

בהצלחה!

אבי שקד
נציג העמותה להנצחת חללי הנח"ל


דילוג לתוכן