שנות השישים המוקדמות

ב-1963 העלתה הלהקה את התוכנית 60-1המצליחה שמש במדבר, שבה הוצג הדור החדש של חברי הלהקה: עליזה יצחקי, רונית כץ, דני קוליש, רותי ביקל, אתי מזרחי, טוביה קוזלובסקי (צפיר) ואקורדיוניסט הלהקה יאיר רוזנבלום. מתוכנית זו זכורים שירים רבים, ביניהם "מחר", "עוד לא אכלנו", "מטרייה בשניים" ו"מחבואים". את כל שירי התוכנית כתבה נעמי שמר.

לפני ההצלחה הגדולה העלתה הלהקה תוכניות מוצלחות פחות: זה נח"ל זה?, היאחזות בחלל וטיפת הדבש. שתי התוכניות האחרונות הנפיקו מספר קטן של להיטים, ביניהם "ענת" (יחיאל מוהר/סשה ארגוב) בסולו של דוד כהן, "פרחים ונערות" (יחיאל מוהר/סשה ארגוב) ו"שיר השומרות" (חיים חפר/סשה ארגוב). הסיבה העקרית לחוסר ההצלחה של שלושת תוכניות הללו, נעוצה בעובדה שבאותה התקופה פעלו שני הרכבים מוצלחים באזרחות, שכללו בוגרי להקות צבאיות: בצל ירוק והתרנגולים. שתי להקות אלו זכו להצלחה בעיקר בגלל הדמיון הרב להרכבים הצבאיים שמהם הגיעו חבריהם.

טוביה צפיר, עליזה יצחקי, ודני קוליש נשארו גם לתוכניתה ה-18 של הלהקה, להקת הנח"ל בפעם ה-18 (1964), ואליהם הצטרפו חברי להקה חדשים כאבי קליינמן (קורן) וחנן בוליבסקי (יובל). התוכנית לא זכתה להצלחה, והשיר היחיד הזכור ממנה הוא "חופשה רבע שנתית", אשר היה השיר הראשון שהלחין יאיר רוזנבלום. 

שנה מאוחר יותר הועלתה התוכנית מהנח"ל באהבה, שהייתה אחת המצליחות ביותר של הלהקה בשנות השישים. בין החיילים החדשים של הלהקה התבלטה שולה חבינסקי (חן), שביצעה להיטים כמו "הוא לא כל כך חכם" (יורם טהרלב/אלונה טוראל) ו"אחד חולמני" (תרצה אתר/אלונה טוראל). להיטים נוספים שהופיעו בתוכנית היו "סרנדה לעדה" (לאה נאור/משה וילנסקי), "משה משה" (יורם טהרלב/משה וילנסקי) ו"גוונים" (חיים קינן/יגאל גורדון). השירים "ארבע אחרי הצהריים", "הוא לא כל כך חכם" ו"משה משה" מתוכנית זו היו שלושת השירים הראשונים שכתב יורם טהרלב ללהקות הצבאיות.

60-2

לפני מלחמת ששת הימים עלתה תוכניתה ה-20 של הלהקה, הנח"לאים באים הנח"לאים באים, אשר נמשכה גם לאחר המלחמה. יאיר רוזנבלום היה אחראי על העיבודים וההדרכה המוזיקלית, דני ליטאי עזר לו בחרוזים והעמדת הפזמונים, ויוסי בנאי, בוגר הלהקה, היה אחראי על בימוי המערכונים. שולה חן, ששון קוסובסקי (ששי קשת), מוטי פליישר, אבי קורן, מנחם זילברמן, ושלום חנוך עמדו כולם בחשיכה עטורי כפפות לבנות, ובאור זרחני שהפך את ידיהם לכנפיים שרו את "אילו ציפורים" (ז'אן ברוסול/ז'אן קלבה/נעמי שמר). בין הלהיטים הנוספים שהושרו בתוכנית היו גם "גשם בוא" (תרצה אתר/אלונה טוראל), "ישנן בנות" (יורם טהרלב/יאיר רוזנבלום), "הייתי נער" (דוד עתיד/יאיר רוזנבלום) ו"הללויה" (יאיר רוזנבלום).

 

דילוג לתוכן